ایده های هوشمندانه برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل

در طراحی دکوراسیون داخلی منازل ایده های بسیاری وجود دارد ولی همه ی آنها به صرفه نیستند. ایده های هوشمندانه آنهایی هستند که میتوانیم با خرج بسیار کم و با استفاده از وسایل داخلی منازل ایده ها را اجرایی سازید. به کمک این ایده ها میتوانید تغییری در جزییات و حتی کلیات منازل خود انجام دهید و از فضای دلنشین اجرا شده لذت ببرید.

امروزه بسیاری از ما اجاره نشین هستیم و دکوراسیون داخلی شاید بسیار برایمان اهمیت نداشته باشد اما اشتباه نکنید این مطلب هم برای اجاره نشین ها و هم برای صاحبان خانه کاربرد دارد. در این روزها که کلاهبردارانی مثل طراحان داخلی با حداقل تلاش توقع هزینه های هنگفت دارند ، شما میتوانید با هزینه های کمتر و استفاده از خلاقیاتتان ، ایده های هوشمندانه برای طراحی داخلی را اجرایی سازید. با استفاده از گیاهان و تنظیم نورپردازی خانه و یا چیزهایی از این دسته میتوانید جلوه ی تازه ای به خانه تان بدهید.

استفاده از رنگ های روشن؛ بزرگنمایی فضاها

استفاده از رنگ های روشن فقط این نیست که شما دیوار ها و سقف خانه تان را به رنگ های روشن در بیاورید. البته این امر نیز بسیار اهمیت دارد اما نکات مهم ای نیز در کنار آن نیز هست. در کنار رنگ دیوار های خانه ، سعی کنید در انتخاب رنگ مبل ها ، فرش و پرده ها از رنگ های روشن بهره ببرید. اینکار به شما کمک میکند تا خانه تان در یک نظر فضای بازتری داشته باشد. حتی میتوانید در انتخاب رنگ سرویس خواب برای اتاقتان نیز از همین مطلب استفاده کنید. برای اتاق خواب ها و پذیرایی تان از پنجره های بزرگ استفاده کنید و همچنین با استفاده از آیینه ها و انعکاس نور ایجاد فضای بزرگ بصری را برای اعضای خانه فراهم آورید.

استفاده از آیینه ها؛ روشن کردن فضای خانه

اضافه کردن آیینه ها به دکوراتیو خانه باید به هوشمندی انجام شود. شما نباید در انجام هیچ کاری زیاده روی کنید! آیینه ها در انعکاس نور و باز تر نشان دادن فضای خانه بسیار کمکتان میکند. ما میتوانید جاهای خالی فضای تان را با آیینه پر کنید. مهم نیست که آیینه ها کوچک یا بزرگ باشند ، انعکاس ایجاد شده از آنها فضای شما را بزرگ تر نشان داده و ظرفیت ذهنی شما را افزایش میدهد.

فضا های خالی را با گلدان مناسب پر کنید!

حالا که نمیتوانید خانه تان را به دامن طبیعت ببرید میتوانید برعکسش را انجام دهید. استفاده از گل و گیاه از قدیم در خانه های ایرانی مرسوم بوده و بسیار کاربرد داشته است. حتی اجداد ما میوه هایشان را در حیاط خودشان تولید میکردند! کاری که انجام دادنش در آپارتمان های امروزی ناممکن است. میتوانید از گل و گیاه های کوچک استفاده کنید و با توجه به تاثیر آن در روحیه تان ، خود به خود متوجه میشوید که چقدر به کمکتان می آید. بعد از این اتفاق دیگر نمیتوانید جلوی خودتان را بگیرید.

گاهی یک گیاه یا گلدان با برگ های زیاد میتواند زیبایی طبیعت را به خانه ی شما بیاورد. گیاهان برای روح خسته شما در خانه معجزه میکنند! سعی کنید از گلدان های قدی برای فضای خالی کنج های خانه و از گیاهانی با برگ های پهن برای فضاهایی مثل کنار پنجره ها بهره ببرید تا نتیجه ی تغییر در روحیه تان را پس از مدتی متوجه شوید.

همه چیز را با هم قاطی کنید!

خلاقیتتان را به کار بگیرید! بگذارید ذهنتان به سبک خانه تان نفوذ کند. بگذارید همه چیز در کنار به بهترین شکل پیش برود.  

سعی کنید تلفیق های مختلف را به کار بگیرید! از صنایع دستی جذاب برای دکوراتیو کردن در چیدمان مدرن خود استفاده کنید. گاهی یک تغییر میتواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد. سعی کنید تمام ترکیب هایتان در یک راستا باشد تا از شلوغی خسته نشوید.

 خانه ی شما محل زندگی شماست و روح شما در آن جریان دارد پس برای خودتان بیشتر از هر چیزی ارزش قائل باشید و برایش هزینه کنید! استفاده از اکسسوری های متنوع یکی از همین خرج هاست که حتی اجاره نشین ها هم به راحتی میتوانند خریداری کنند و در مواقع جابه جایی هم مشکلی نداشته باشند. اکسسوری ها در دنیای امروزی بخش زیادی از دکوراسیون های امروزی را تشکیل میدهند اما شاید هنوز خیلی از مردم نمی دانند که هر اکسسوری به چه منظور میباشد؟!

به عنوان مثال اکسسوری های مجسمه ی آهنی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده اند برای نشان دادن علاقه ی شما به انقلاب مدرن و دنیای مدرنیزه میباشند و این منظور را میرسانند ولی اغلب مردم برای زیبایی آن را در دکوراسیون خانه های خود که مینیمال یا سنتی است قرار میدهند که یک ترکیب عجیب و تضاد است.

شمع نیز یک اکسسوری بسیار پرکاربرد میباشد که در کشور های خارجی بسیار رواج دارد. در گذشته از شمع برای روشنایی استفاده میشد ولی امروزه برای تزیین میز ناهار خوری ، سرویس بهداشتی و … استفاده میشود و جذابیت خاصی را برای مخاطبین ایجاد میکند.