با آینه ها، دکوراسیون منزل را زیباتر کنید

آینه ها، راهی مقرون به صرفه، برای ایجاد عمق و افزایش زیبایی در هر خانه است. موارد زیادی است که ما با استفاده از آن ها می‌توانیم، درباره ی آینه ی مورد نظرمان تصمیم بگیریم که عبارتند از: شکل،اندازه و قاب آینه. آینه ها، نه تنها نور را برای روشن شدن اتاق شما منعکس می کنند؛ بلکه باعث می شوند فضا هم بزرگتر به نظر برسد. بنابراین، مقاله ی «با آینه ها، دکوراسیون منزل را زیباتر کنید.» را دنبال کنید، تا بهترین آینه را برای منزلتان انتخاب کنید. اما چگونه بین انواع مختلف آینه ها، آینه ی مناسب را انتخاب کنیم؟

دراین مقاله، چند نوع آینه و مناطقی آورده شده است که می توانید آنها را در سراسر منزلتان قرار دهید.

انواع آینه

١.آینه های دیواری

(Wall mirrors)

 آینه های دیواری، به صورت آویز طراحی شده‌ و در اشکال و اندازه های مختلف، مناسب تمام نقاط منزل می باشد. این آینه ها، بر روی محیط داخلی، تاثیر خوبی دارند، فضا ی کف را اشغال نمی کنند و شما می‌توانید از فضای زیر آینه نیز استفاده کنید.  آینه های دیواری، علاوه بر کاربرد شان در مکان های مختلف خانه، دکوراسیون منزل تان را نیز دگرگون می‌کنند.

٢. آینه های مستقل یا آینه های لاغر

(Leaner/ freestanding mirrors)

آینه های لاغری یا مستقل، نیازی به نصب روی دیوار ندارند و معمولاً تمام قد هستند. درباره‌ی این گونه آینه ها، افسانه ای وجود دارد. در این افسانه آمده که آینه های لاغر، باعث می‌شود اشخاص به طور قابل توجه، لاغرتر به نظر برسند. اما همیشه این طور نیست و بسیاری از این آینه های مستقل، اتفاقاً اشخاص را چاق تر نشان می دهند.

٣. آینه های تمام قد یا آینه های لباس پوش

(Full-length mirrors/ dressing mirrors)

آینه های تمام قد،قاب آن کاملاً باریک است؛ زیرا به گونه‌ای طراحی شده که می تواند بازتابی کاملی به شما بدهد.  آینه ی تمام قد، برای پوشیدن یا درآوردن لباس دراتاقتان، بسیار مناسب است. این آینه ها، می تواند اتاق ها را بزرگتر و روشن تر نشان بدهد. اگر آینه ی خانه را درست انتخاب کنید،محیط داخلی منزلتان، جلوه ی خاصی خواهد داشت و باعث ارتقاء دکوراسیون خانه ی شما می گردد.

۴. آینه های رومیزی

(Tabletop mirrors)

 آینه های رومیزی، به گونه‌ای طراحی شده که روی میز و سطوح قرار می‌گیرند. این گونه  آینه ها، به راحتی قابل حمل اند. در مسافرت و مکان های مختلف، مثل میز آرایش یا میز توالت و کابینت حمام زیبا و کاربردی به نظر می رسند. با استفاده از این آینه ها به راحتی میتوانید، روی چهره ی خود مسلط شوید. این گونه آینه ها، بهترین آینه برای اصلاح و بهداشت صورت می باشد.

۵. آینه های غرور

(Vanity mirrors)

 آینه های غرور، آینه های رومیزی کوچکی هستند که فقط سر و شانه های شما را منعکس می کنند. برای دیدن صورت و مراقبت از پوست، بسیار عالی می باشند. این آینه ها، روی میز معمولی ومیز آرایش یا میز توالت بسیار زیبا و کاربردی می باشند. در برخی اوقات، روی کابینت سرویس بهداشتی و کابینت حمام نیز به کار برده  می شوند.

چرا به این آینه ها، آینه ی غرور میگویند؟ زیرا؛

 الف) اکثر مردم، از این آینه ها، برای آرایش کردن و رسیدگی به  پوست صورت استفاده می کنند.

ب) این آینه ها، معمولاً وسط و بالای یک میز قرار می گیرند.

ج) آینه های غرور، باعث اعتماد به نفس می گردند.

با آینه ها، دکوراسیون منزل را زیباتر کنید.

آینه ی دیواری یا آینه ی ایستاده (آینه ی کف)!

مهم‌ترین نکته ای که هنگام تصمیم گیری، بین آینه ی دیواری و آینه ی ایستاده باید در نظر گرفت، فضا است. باید دید که چه مقدار فضا در اختیار داریم؟ و این که چه مقدار از محیط را می‌خواهید صرف این موضوع بکنید؟ آینه های ایستاده، چون نیاز به جا دارند، برای اتاق های بزرگتر بهترهستند.

آینه های دیواری ، برای اتاقی به هر شکل و اندازه ، خوب و کاربردی است. این آینه ها، روی دیوارها و یا کمد ها نصب می شوند و فضای کف زمین را اشغال نمی کنند. به همین دلیل، در صورت کمبود جا، در اتاق کوچک و کم جا، بسیار ایده‌آل هستند. با آینه ها، دکوراسیون منزل را زیباتر کنید.

اشکال آینه ها

در مورد اشکال آینه ها، اشکال بی نهایتی وجود دارد، اما به طور کلی، می‌توانیم آنها را به سه دسته گسترده تقسیم کنیم  که عبارتند از: گرد، مربع و انتزاعی.

آینه های گرد و مربع هردو معمولاً کاربردی می باشند و در راهروها، اتاق های نشیمن و اتاق های خواب، بسیار زیبا به نظر می رسند.

آینه های مستطیل شکل:  این نوع از آیینه ها ، به شما یک تصویر کامل می دهند و علاوه براین ویژگی، بهترین  نسبت اندازه ها ی اتاقتان را نیز، به شما نشان می دهند.

آینه های انتزاعی، معمولا تزیینی هستند و شکل های آن ها به صورت قطره اشک، هندسی و مثلث است.

اگر می خواهید که آینه ی اتاق زاویه دار تان را اصلاح کنید، ما یک آینه ی گرد را پیشنهاد می کنیم.

این گونه آینه ها، به خوبی با تمام سبک های دکوراسیون هماهنگ می شوند و بسته به اندازه ای که انتخاب می‌کنید، می توانند به عنوان یک قطعه ی کاربردی یا تزیینی، مورد استفاده قرار گیرند.  آیینه ی گرد، یک همه کاره ی عالی می باشد.

چه آیینه ای باید تهیه کنیم؟

یک قانون مفید و خوب، این است که‌‌‌: آینه ای را انتخاب کنید که؛ تقریباً دو سوم مبلمانتان را نشان دهد.

اگر به اندازه گیری خود مطمئن نیستید، از یک الگوی کاغذی، برای تعیین موقعیت دیوار وفضا کمک بگیرید. با آینه ها، دکوراسیون منزل را زیباتر کنید.

جاگیری آینه ها، در برخی از مناطق منزل

آینه های مقابل درب ورودی: در این نوع آینه ها، دو نکته حائز اهمیت وجود دارد که عبارتند از:

١.این آینه ها، راهروی کوچک یا باریک را بزرگتر نشان می دهند.

٢. آینه های مقابل درب ورودی، برای بررسی های لحظه ی آخری، قبل از بیرون رفتن از منزل، بسیار مناسب هستند.

آینه های اتاق نشیمن: این آینه ها، عمدتاً تزیینی اند و بر فضای طراحی شده شما، تاثیر بسزایی دارند

آینه ی حمام : عملکرد حمام،  با ارزش‌تر از فرم آن است. آینه با کابینت دردار ، راهی عالی برای پنهان کردن مواد آرایشی و مرتب نگاه داشتن حمام می باشد. اگر آینه، با چراغ همراه  باشد،به حمامی که فاقد نور طبیعی است، جلوه خوبی می دهد.

در نهایت، یکسری نکات کلی، درباره روش های قرار دادن انواع آینه ها، در اطراف خانه برای شما عنوان می‌کنیم:

_ اگر می‌خواهید نور طبیعی در منزل تان زیاد شود، آینه ها را روبروی پنجره یا کنار پنجره قرار دهید، تا نور در فضای اتاق شما منعکس شود.

_ اگر می خواهید اندازه اتاق تان بزرگتر دیده شود، از انواع آینه های بزرگ، مانند: آینه های ایستاده که از کف تا سقف می روند ، استفاده کنید. که این آینه ها، در اتاق نشیمن  و پذیرایی بسیار عالی می شوند.

_ اگر می خواهید قابلیت و کارایی آینه را افزایش دهید، از آینه های مقعر استفاده کنید، به خصوص در حمام و سرویس بهداشتی این آینه ها بسیار مناسب است؛ زیرا با انعکاس تصویر بزرگتر از صورت، آرایش یا اصلاح روزانه شما را بهبود می بخشد.

_ اگر می خواهید از آینه به عنوان تزیین منحصر به فرد استفاده کنید، آینه های برش خورده یا انتزاعی را در ورودی یا راهرو استفاده کنید، تا به محض ورود مهمانان توجه آن‌ها را به خود جلب کنید.

_ اگر می خواهید در اتاق یا پذیرایی ؛ مبلمان تان برجسته به نظر برسد، آینه را بالای مبلمان تان قرار دهید، تا توجه را به این منطقه جلب کرده و نقطه کانونی اتاق را ایجاد کنید. با آینه ها، دکوراسیون منزل را زیباتر کنید.

جنس و سبک قاب‌های آینه

اکثر آینه ها، دارای قاب هستند. البته هستند، قاب هایی که حالت انتزاعی دارند؛ یعنی چند قاب منحصر به فرد، درون یکدیگر قرار دارد.

قاب آینه ی منزل شما، سبک نهایی دکوراسیون تان را تعیین می کند.

سبک قاب، متناسب با جنسی که انتخاب می کنید، روی سایر موارد دکوراسیون داخلی منزلتان، مثل: هزینه و وزن آن تاثیر می گذارد.

متداول ترین مواد در قاب آینه، چوب، شیشه و فلز است که هر کدام، در رنگ های مختلف، ظریف،براق، مات و… ارائه می شود.

آینه های قاب دار چوبی، با بسیاری از سبک های طراحی شده ی محیط داخلی منزل، منطبق می‌شود.

 آینه هایی که دارای قاب شیشه‌ای هستند، بسیار مدرن به نظر می رسند. به خصوص اگر شیشه‌های قاب، رنگی و دود اندود یا رنگشان شکلاتی باشد. آینه‌هایی که دارای قاب فلزی هستند، به جذابیت  طراحی صنعتی می افزایند و به عنوان یک قطعه ی تزئینی، گزینه ی خوبی می باشند و در عین حال بسیار چشم نواز هستند. گزینه‌هایی که ما درباره ی رنگ قاب ها، در اختیارتان می‌گذاریم و آن رنگ ها را توصیه می کنیم؛ عبارتند از: برنجی، مسی و مشکی.

با آینه ها، دکوراسیون منزل را زیباتر کنید.

قرار دادن آینه و نکات نصب آن

اگر در حال انتخاب آینه، برای پر کردن یک خلأ خاص هستید پس ، از قبل جای خوبی برای قرار دادن آن خواهید داشت.نصب آینه بالای مبلمان، به‌عنوان بخشی از دیوار گالری یا در وسط دیوار خالی، بالا ی مبل منزل؛ بسیار مناسب است. اگر می خواهید این آینه ها بیشترین تاثیر را روی محیط منزلتان بگذارد، باید از آن برای به حداکثر رساندن نور طبیعی استفاده کنید. برای تقویت جِلوه ی آینه ها، آنها را روبروی یکدیگر یا نزدیک پنجره قرار دهید.

آویختن آینه‌، به کمی برنامه ریزی و حوصله نیاز دارد. اما ارزش آن را دارد، تا به وسیله آن، فضای منزل را به یک فضای رویایی تبدیل کنید. قبل از شروع، بررسی کنید که پیچ ها ، میخ ها ویا دیوار مناسب را برای وزن آینه دارید؟

_ قلاب تصویری دوتایی یا قلاب دوتایی(Double picture hook): حداکثر تحمل بار، ۵ کیلوگرم  برای نصب آینه، روی چوب و دیوار گچی است.

_ بست مخصوص دیوار گچی(Plasterboard fastening) : حداکثر تحمل بار، ۱۵ کیلوگرم برای نصب آینه، روی دیوار گچی.

_ دوشاخه پیچ و خام یا رول پلاک(Screw and rawl plug) : حداکثر تحمل بار، ۲۰ کیلو گرم برای نصب آینه، روی آجر.

_ قلاب آویز(Hanging hook) :حداکثر تحمل بار، ۴۰ کیلوگرم برای نصب آینه، روی آجر و چوب.

دیوارگچی یا دیوار خشک، آنقدر مقاوم نیست که بتواند آینه ی دیواری سنگین را تحمل کند.

بنابراین مطمئن شوید، هر پیچ و قلاب، مخصوص دیوار باشد و توجه کنید که دیوار، حتما صاف باشد.

با آینه ها، دکوراسیون منزل را زیباتر کنید.

چگونه آینه خود را تمیز کنیم؟

یک آینه کثیف، می تواند زیبایی اتاق شما و همچنین، سلفی های اینستاگرامی تان را خراب کند؛درنتیجه تمیزی آینه، اهمیت زیادی دارد.

 اگر آینه شما، دارای قاب شیشه‌ای است، حتماً از شیشه شور استفاده نمایید. البته که شیشه شور، برای انواع دیگر قاب ها، مناسب نیست و باعث لک شدن آن میشود.

برای تمیز کردن قاب های دیگر، از محلول های چند منظوره استفاده کنید.

دو پارچه بردارید. یکی مرطوب و دیگری خشک.

با پارچه ی مرطوب، آینه را با حرکات زیگزاگ، از بالا به پایین تمیز کنید. کنار آینه بروید و با زاویه ۴۵ درجه، نسبت به آینه  بایستید، تا رگه ها و لکه های سرکش آینه را کاملاً مشاهده کنید، آن وقت عمل بالا را تکرار نمایید.

نکته قابل توجه این است که اگر با پارچه مرطوب و خشک نیز، لکه های شما از بین نرفت، آخرین راه برای پاک کردن، استفاده از کمی محلول چند منظور است.

آب و مواد شوینده، می تواند به پشت آینه آسیب برساند و باعث شود لایه ی پشت آن، به مرور زمان از بین برود و آینه به صورت شیشه دربیاید. آن وقت است که کارایی خود را از دست میدهد.

بنابراین، حتماً اطمینان حاصل کنید که پشت آینه، از رطوبت در امان بماند. اگر می خواهید از آینه در محیط مرطوب استفاده کنید، می توانید از ابزار فروشی ها، درزگیر تهیه کنید و پشت و کنار آن را با درزگیر بپوشانید. با آینه ها، دکوراسیون منزل را زیباتر کنید

دیدگاهتان را بنویسید