بهترین انواع مدل لوستر ها

افزودن لوستر به خانه می تواند، به زیبایی طراحی داخلی شما بیفزاید. لوسترها، سبک های مختلفی برای انتخاب کردن دارند ، بنابراین مهم است که با انوع  مدل لوستر، آشنا باشید.   لوسترها، نماد ظرافت مدرن هستند و از هر سالن پذیرایی، سالن غذاخوری، اتاق خواب و حتی راهرو ها و راه پله هایی که می بینیم، آویزان است.  اگر به دنبال ظاهری پیشرفته هستید، لوستر ها تا حدود زیادی می توانند، این کار را برای شما انجام دهند.  وقتی صحبت از لوستر می شود ، یک اندازه، برای همه مناسب نیست.  لوسترها ،انواع مختلفی دارند و هر کدام می توانند، طیف متفاوتی از سبک ها را تکمیل کنند.  بهتر است قبل از تصمیم گیری به خرید، انواع لوسترها را بشناسیم و این که عامل منحصر به فرد شدن لوستر ها را دریابیم. همه اینها در مقاله ی بهترین انواع مدل لوسترها، با جزئیات بیشتری، بررسی خواهد شد.

١.لوسترهای شمعی(Candle Chandeliers)

همانطور که از نام این نوع لوستر مشخص است، جایگاه چراغ لوستر  مانند جاشمعی است. این سبک، اغلب ترکیبی است با سبک های دیگر. این نیز یک سبک نسبتا رسمی است، زیرا هدف این نوع لوستر این است که روشنایی شمع سنتی را تکرار کند.

لوستر های شمعی، لوسترهایی هستند که معمولاً، حداقل دارای پنج شاخه اند که هر کدام در انتها، به جایگاه چراغ میرسند و پس از نصب چراغ، نور شمع مانندی از خود ساطع می کنند. در حالت ایده آل ، این برای کسانی که سبک روستایی را ترجیح می دهند، مناسب است.  خبر خوب این است که این لوسترها به اندازه ی بعضی از مدل های دیگر، بزرگ نیستند ، بنابراین به فضای زیادی هم، احتیاج ندارند.

لوسترهای شمعی، یکی از سنتی ترین و بهترین انواع مدل لوسترها هستند.

٢. لوسترهای شاخ گوزنی(Antler Chandeliers)

برای کسانی که به فضای بیرونی و طبیعت علاقه ی ویژه ای دارند ، لوسترهای شاخ گوزنی، کاملاً روستایی است. خوشبختانه، شاخ های لوستر، شاخ های واقعی نیستند و می توانید، مطمئن باشید که بدون آسیب زدن به حیوانات وحشی، نمادی از آن ها را در منزل دارید. آنها از نظر فضایی که اشغال می کنند، بزرگ نیستند ، بنابراین برای کارکرد آنها نیازی به عمارت ندارید.

 از نظر جایگاه نصب لوستر ، احتمالاً نباید این لوستر را در آشپزخانه یا اتاق ناهار خوری قرار داد.  مشاهده شاخ گوزن، ممکن است باعث شود، افراد اشتهای خود را از دست بدهند. ما برای نصب این لوستر، اتاق نشیمن را پیشنهاد می کنیم. لوستر های شاخ گوزنی ،در اتاق نشیمن، عالی عمل می کنند.

لوسترهای شاخ گوزنی، یکی از طبیعی ترین و بهترین انواع مدل لوسترها هستند.

٣.لوسترهای کریستالی یا بلوری(Crystal Chandeliers)

لوسترهای کریستالی، سبک بسیار گسترده ای دارند. لوسترهای بلوری، به دلیل موادی که از آنها ساخته شده، نامگذاری شده اند.  یک لوستر کریستالی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.  اگر به دنبال ظرافت ناب هستید، این لوستر ها بهترین گزینه اند.

این نوع لوستر ها، به خاطره جنس بلوریشان بسیار عالی هستند.

 لوستر های کریستالی، در اتاق ناهار خوری و اتاق نشیمن یا راه پله های بزرگ و مارپیچی به خوبی جلوه می کنند.

 یکی از محبوب ترین طرح ها برای لوسترهای کریستالی،  لوستر قطره ی باران است.  این سبک تقریباً همان چیزی است که به نظر می رسد. یک لوستر با کریستال هایی که مرتب شده اند و به نظر می رسد مانند باران است که البته در شکل زیر، نمایان است.

طراحی پیچیده دیگر ، که نیازی به ذکر دارد، لوستر راه پله است.  کریستالهای لوسترهای راه پله، به گونه ای طراحی شده اند که به صورت مارپیچ به سمت پایین، امتداد یافته و شبیه راه پله پیچ در پیچ هستند.

لوستر های کریستالی، یکی از ظریف ترین و بهترین انواع مدل لوسترها هستند.

۴. لوسترهای شیشه ای(Glass Chandeliers) 

لوسترهای شیشه ای، به دلیل مواد به کار رفته در خودشان و جنسی که از شیشه داردند، به این نام شناخته می شوند. بیشتر به دلیل تنوع، مورد علاقه می باشند.  آنها در طیف گسترده ای از طرح ها، ساخته می شوند و برای همین است که شما در یافتن یکی از مدل های متناسب با سبک مورد پسندتان، مشکلی نخواهید داشت.

 همچنین ، با توجه به انواع مختلفی که لوسترهای شیشه ای می توانند داشته باشند ، شما می توانید به راحتی فضای متناسب را در منزل پیدا کنید.  بعلاوه ، این تنوع باعث می شود که این نوع لوستر، در اتاقهای خواب هم جایگاه مناسبی برای نصب داشته باشد .

لوسترهای شیشه ای نیز، یکی از ظریف ترین و بهترین انواع مدل لوسترها می باشند.

۵.لوسترهای مدرن(Modern Chandeliers )


برای کسانی که به دنبال ظاهری آوانگارد هستند ، لوسترهای سبک مدرن، فضای بیشتری را در آینده ایجاد می کنند.   هنر آوانگارد به هنری اطلاق می‌شود که عرف‌ها و هنجارهای سنتی را در هم می‌شکند و نگاهی نو و تازه به مفهوم هنر دارد. سبک آنها از لبه های واضح و اشکال هندسی است که کاملاً طراحی دنیای مدرن و عصر دیجیتال را به همراه دارد. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در  لوسترهای مدرن، به دنبال یک طراحی انتزاعی یا اصیل تر باشید. چنین طراحی احتمالاً به روش هندسی انجام می شود. لوسترهای مدرن، به دلیل پیچیدگی هایش، شناخته شده نیست، بنابراین اگرنمی توانید ایده خود را بدون جزئیات خاصی عملی کنید ، ممکن است ایده ی خود را در این نوع لوستر بیابید. این لوستر ها، به دلیل حالت خاص و اندازه ای که دارند، مورد توجه نیستند ، بنابراین باید در اکثر فضاها به خوبی جا بیفتند. در حالت ایده آل ، این موارد باید در اتاق های نشیمن یا راهرو های ورودی استفاده شوند.  سبک آنها احساسات خاصی به جا می گذارد و می تواند در سایر نواحی منزل مانند آشپزخانه یا اتاق های خواب، کمی جلوه کند.

لوستر های مدرن ، یکی از منحصر به فرد ترین وبهترین انواع مدل لوسترها می باشند.

۶. لوسترهای کاسه ای(Bowl Chandeliers)


درمیان انواع مدل های لوستر، لوسترهای کاسه ای، یکی ازساده ترین لوستر ها، به شمار می‌آیند. لوسترهای کاسه ای، معمولاً یک جایگاه چراغ دارند وشکل آن ها شبیه یک کاسه است.  این شکل می تواند جلوه نوری جالبی را به همراه داشته باشد، چراکه نور بیشتر به سمت سقف هدایت می شود و یا از سوراخ های موجود در طراحی، بیرون می رود و کاسه نیز، درخشش با سلیقه ای را از خود نشان می دهد.

 این سبک می تواند چندین حالت مختلف داشته باشد و برای کسانی که ظاهر کم رنگ و شیک تر را ترجیح می دهند، مناسب است. همچنین این لوسترها، برای کسانی که به نور زیاد علاقه دارند، بسیار مناسب است.

 لوسترهای کاسه ای دارای اندازه های مختلفی هستند که عمدتاً، بر اساس میزان آویزان بودن کاسه در مدل های مختلف ارزيابي می شوند.   بیشتر آنها فضای زیادی را اشغال نمی کنند و به دلیل درخشش کمی که دارند، دراتاق خواب یا آشپزخانه به خوبی کار می کند.

لوستر های کاسه ای، یکی از ساده ترین و بهترین انواع مدل لوسترها می باشند.

٧.لوستر های طبل (Drum Chandeliers) 

شکلی از لوسترهای سایه دار است.  لوسترهای طبل، به دلیل شکل خاص خود نامگذاری شده اند.  گرچه لزوماً در مورد هر قطعه ی این لوستر، ویژگی طبل مانندی، صدق نمی کند ، اما بسیاری از آنها روی همه چراغ ها، سایه ای گرد و منفرد دارند که تا حدی شبیه طبل است.

 سایه ها می توانند به درخشش عاشقانه شما کمک کنند ، بنابراین اگر به دنبال لوستری هستید که برای شما و خانواده،  فضای عاشقانه ای را رقم بزند، لوسترهای طبل بهترین گزینه می باشند.

 اندازه آنها می تواند متفاوت باشد، بنابراین بهتراست، قبل ازتصمیم گیری درمورد مناسب بودن این لوسترها درخانه، به‌اندازه ی آن ها دقت وچند مدل را بررسی کنید.

این نوع لوستر، یک نورخاموش تر در سراسر اتاق را به شما ارائه می دهد که می تواند برای اتاق خواب، آشپزخانه، حمام، اتاق های ناهار خوری و اتاق های نشیمن عالی باشد. لوستر های طبل، یکی از بهترین انواع مدل لوسترها می باشند.

٨. لوسترهای مهره دار(Beaded Chan)

این مدل های هوشمندانه لوسترها، می توانند ظاهرعجیب تری به خانه شما بدهند.  این مهره ها می توانند به اشکال مختلفی وجود داشته باشند ، بعضی از آنها از شیشه ، برخی دیگر ازچوب ساخته می شوند.  با اینکه برای ساخت یک لوستر مهره دار بزرگ، کار زیادی لازم است ، اما اندازه اکثر آنها مناسب است و در بیشتر اتاق ها جای می گیرد. این یک نوع طراحی بسیار  فراموش شده است ، بنابراین فکر کنید و قبل از سرمایه گذاری درهر چیزی نظر خود را لحاظ کنید و احساسی تصمیم نگیرید.

 از نظرجایگاه مناسب برای نصب ، اگر شما به دنبال طراحی جدید یا عجیب و غریب هستید، این می تواند در اتاق خواب ها، آشپزخانه و یا ورودی ها نصب شوند. در واقع ، می تواند هر جایی که مطابق با سبک مورد نظرتان باشد نصب شود.

لوسترهای مهره دار، یکی از بهترین انواع لوسترها درعجیب وغریب ترین مدل ها می باشند.