راهنمای دکوراسیون اتاق خواب

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب چیدمان و دکوراسیون داخل منازل از آشپرخانه ، اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و … از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در رفتار و روحیه زندگی شما در طولانی مدت تاثیر به سزایی دارد. شما میتوانید خانه خود را نامرتب بچینید و هر روز از آن خسته شوید و در مقابل میتوانید دکوراتیو منزل خود را دلنشین سازید تا اعضای خانواده هم از داخل خانه بودن لذت کافی را ببرند. شاید با شنیدن نام دکوراسیون همه ی ما به هزینه های سنگین می اندیشیم ولی باید بدانید که اینطور نیست و این کار با سلیقه صحیح و حداقل هزینه ها انجام میشود. در این مقاله ما سعی داریم تا با سلیقه ی استاندارد و در نظر گرفتن هزینه ها ، شما را در چیدمان اتاق خواب هایتان یاری برسانیم.

سرویس خواب

از آنجاییکه سرویس خواب بیشترین فضا را در اتاق خواب میگیرد ، اصلی ترین جز در اتاق محسوب میشود. شما باید نوع سرویس خواب خود را متناسب با دکوراسیون منزلتان در نظر بگیرید بعنوان مثال اگر چیدمان نشیمنگاه و پذیرایی شما از نوع کلاسیک است ، سرویس خواب شما هم باید از نوع کلاسیک باشد. البته همانطور که قبلا هم عرض کردیم این یک نگاه استاندارد است وگرنه شما میتوانید هر اتاقتان را به شکلی مخصوص خودتان در بیاورید.

برای انتخاب سرویس خواب باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که زیبایی ملاک اصلی شما نباشد. زیبایی همیشه نمیتواند برای شما سهولت ایجاد کند. همچنین شما قرار است اکثر وقت خود در خانه اعم از خوابیدن یا مطالعه و گذراندن اوقات فراقتتان را در اتاق خواب بگذرانید پس انتخاب یک سرویس خواب که سلامتی را در کنار کیفیت و زیبایی به شما هدیه دهد کار بسیار آسانی نیست!

پرده اتاق خواب

شاید در نگاه اول به یک اتاق خواب با دکوراسیون خوب ، پرده های آن اتاق به چشم ما نیایند ولی اگر با دید مناسبتری توجه کنید متوجه میشود که یک پرده مناسب چقدر میتواند تاثیر گذار باشد. پرده ی استاندارد که متناسب با نوع اتاق و سرویس خواب نیز باشد میتواند در کنار زیبایی ، نور کافی و لازم اتاق را برایتان فراهم آورد تا زیبایی اتاق شما در یک نگاه چندین برابر باشد.

کاغذ دیواری اتاق خواب

امروزه کاغذ دیواری در بین اکثریت مردم بسیار محبوب شده است و یکی از رکن های هر دکوراسیونی به شمار می رود. در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب خود را سردرگم نکنید! در بین خیل عظیمی از کاغذ های دیواری که در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه میشوند سعی کنید متناسب ترین آنها را با سرویس خوابتان در تضاد نباشد ، انتخاب کنید.

رنگ اتاق خواب

از نکات مهم دکوراسیون امروزی ، رنگ مناسب اتاق خواب است. بسته به شرایط ، هزینه ها و سلیقه ی شما ، در صورت علاقه نداشتن شما به کاغذ دیواری میتوانید از رنگ در اتاقتان استفاده کنید. اتاق خود را با رنگ های متنوع شلوغ نکنید! شاید در ابتدا برایتان جذاب باشد ولی مطمن باشید که در ادامه از چشمتان می افتد. برای زیبا سازی اتاقتان میتوانید از رنگ های آبی ، سبز ، سفید و امثال این رنگ ها استفاده کنید که در کنار زیبایی برای شما آرامبخش نیز هستند.

نکته ی مهم  : بهتر است سرویس خوابی را انتخاب کنید که خیلی فضای اتاق شما را شلوغ نکند. شلوغی باعث برهم خوردن آرامش شما میشود و شما را بی حوصله میکند. همچنین سرویس خوابی که انتخاب میکنید باید متناسب با دیگر اجزای خانه و اتاقتان باشد تا قرینه ی دکوراسیون شما را کامل سازد. همچنین باید از لحاظ زیبایی و کاربردی بودن نیز شما را حمایت کند.

نورپردازی اتاق خواب

دقت داشته باشید که نورپردازی اتاق خواب هم اهمیت خودش را دارد و باید دقت کنید که در هنگامی که قرار است در این قسمت از اتاق مطالعه کنید نور کافی برای شما وجود داشته باشد تا چشمان شما اذیت نشود و هنگامی که قرار است برای خواب در اتاق بمانید باید فضای اتاق شما نور کاملاً مناسبی داشته باشد تا هورمون های خواب شما دچار اختلال نشوند.

تختخواب

اکثر وقت ما در اتاق صرف خوابیدن ، مطالعه و یادگیری ، استفاده از رایانه و تلفن همراه است و اکثر این این موارد در اتاق خواب بر روی تختخواب انجام میشود. تختخواب های امروزی مدل های زیادی دارند . از جمله اشکال این تختخواب ها میتوان به مستطیلی ، دایره ای و مربع شکل اشاره کرد. در خرید تختخواب توجه داشته باشید که تختخواب هایی که از سطح زمین فاصله دارند باعث میشوند گردش هوا از پایین و بالا ایجاد شود و خواب راحت تری را برایتان رقم خواهد زد. همچنین تختخواب هایی که دارای تاج تخت هستند جدا از اینکه زیبایی را بیشتر نمایان میکنند باعث میشوند شما در هنگام استراحت و مطالعه به آن تکیه دهید و نهایت استفاده را از آن ببرید. سعی کنید دکوراسیون اتاقتان را طبق تختخوابی که دارید در یک راستا قرار دهید تا جلوه ی خوبی به اتاقتان ببخشد.

دراور ( کنسول ، میز آرایش(توالت) ) و آیینه   

میتوان گفت پرکاربرد ترین جز دکوراسیون هر اتاق خوابی کنسول آن است. یک کنسول زیبا میتواند فضای دکوراتیو شما را بسیار چشم نواز کند و همچنین با ظرفیت زیادی که دارد البسه و لوازم آرایشی بهداشتی را تفکیک سازد. محل قرار گیری دراور از اهمیت بالایی در دکوراسیون برخوردار است. سعی کنید دراور را در کنار دیواری قرار دهید که خالیست و از تخت فاصله ای مناسب دارد و نور از رو به روی یا کناره به آن میتابد. به هیچ عنوان کنسولتان را در مقابل پرده یا پنجره قرار ندهید چون زیبایی اش را از دست میدهد و نور زیادی که از پنجره به داخل اتاقتان وارد میشود را میگیرد.

همچنین قاب آیینه نیز از ابزار مهم دکوراسیون به شمار میرود. قاب آیینه ها از اشکال بسیار متفاوت و زیادی تشکیل شده اند و کاربرد های فراوانی نیز دارند. بعضی از آنها بر روی کنسول نصب اند که در هنگام استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی به شما کمک میکنند و بعضی بر روی دیوار نصب میشوند. عده ای هم آیینه ی قدی هستند که همانطور که از اسمش پیداست تمام قد شما را در بر میگیرند. این دسته نیز به رده ی آیینه قدی ثابت و چرخشی تقسیم میشوند که آیینه قدی چرخشی بسیار پرطرفدار تر است.

اتاق خواب مدرن

برای طراحی اتاق خواب مدرن و پیاده سازی سبک مدرن در اتاق خواب، اولین ویژگی حفظ سادگی و خلوت بودن فضا است و بهتر است سرویس خواب شما و سایر وسایل تزیینی و کاربردی که در اتاق خوابتان قرار می گیرد با سبک مدرن مطابقت داشته باشد و در انتخاب پرده و فرش ها هم باید طوری خرید شما انجام شود که با سبک مدرن هماهنگی داشته باشد و استفاده از پرده های مشابه پرده های پذیرایی در اتاق خواب نمی تواند فکر خوبی باشد.