سرویس خواب چه رنگی بخریم؟!

برای پاسخ به این سوال اول باید این نکته را در نظر گرفت که آیا رنگ سرویس خواب اهمیتی دارد یا خیر؟ یک سرویس خواب از اجزای مختلفی مثل تخت ، پاتختی ، کمد ، دراور و قاب آیینه و … تشکیل میشود و با توجه به همین موضوع یک سرویس خواب کامل ، کل فضای اتاق شما را پر میکند و به هر طرف که نگاه کنید یک قطعه از اجزای سرویس را میبینید. با توجه به این موضوع عمده ی رنگ اتاق شما را رنگ دیوار ها و سرویس خوابتان تشکیل میدهد پس از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب ما سعی میکنیم بیشتر در مورد رنگ ها و ویژگی هایشان بر اشخاص صحبت کنیم!

سرویس خواب

آیا رنگ سرویس خواب بر کیفیت خواب افراد تاثیر میگذارد؟!

طیف رنگ های مختلفی که انسان ها می بینند بر اخلاق لحظه ایشان تاثیر میگذارد! طبق تحقیقات دانشمندان و روانشناسان طیف های مختلف رنگی بر رفتار و عواطف لحظه ای افراد تاثیر میگذارد؛ حال شما این نکته را در نظر بگیرید که به هنگام استراحت ، مطالعه یا کار های این چنینی که کل روز شما را در بر میگیرد در حال استفاده از سرویس خواب هستید! پس مسلماٌ رنگ سرویس خواب بر خلق و خوی شما و نهایتا خواب آرام یا آشوب شما تاثیر میگذارد.

سرویس خواب

رابطه ی رنگ ها با بدن!

بدن انسان نسبت به تمام اتفاقات محیطی واکنش نشان میدهد و هورمون های متفاوتی ترشح میکند که باعث شادی و ناراحتی و … میشود. مثلا وقتی در یک فضای سبز یا جنگلی هستید به خاطر وجود رنگ های سبز و قهوه ای محیط ، در بدن شما هورمون دوپامین (هورمون شادی) ترشح میشود و شما احساس خوبی دارید! تمام این عواطف با احساسات شما گره خورده اند و با دیدن طیف های گوناگون درون بدن و مغز شما اتفاقات جزئی می افتد که خلق و خوی شما را تغییر میدهد.

سرویس خواب

آشنایی کلی با رنگ ها :

رنگ ها به صورت کلی به سه دسته ی اصلی سرد ، گرم و خنثی تقسیم میشوند؛

رنگ های قرمز ، نارنجی ، زرد ، صورتی و … از طیف رنگ های سرد هستند.

رنگ های قهوه ای ، آبی ، فسفری ، نیلی و … از طیف رنگ های گرم هستند.

رنگ های خنثی نیز شامل سفید و سیاه میشوند.

در کنار این موضوع که همه ی رنگ ها جذابیت خاص خودشان را دارند و باید در جایگاه مناسب خودشان استفاده شوند این مطلب را هم یاد آور باشیم که برای سرویس خواب ها به نسبت سن فرد یا افرادی که قرار است از آن سرویس استفاده کنند متفاوت است و در ادامه سعی میکنیم توضیحات بیشتری را بدهیم.

چه رنگی برای سرویس خواب مناسب است؟!

نمیتوان گفت که بهترین رنگ برای سرویس خواب کدام است زیرا در نگاه اول سلیقه ها متفاوت است. همچنین جدا از سلایق ، نسبت به سنین میتوان رنگ ها و مدل های متفاوتی برای نوزادان ، نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفت که برای شخصی که میخواهد از سرویس استفاده کند تاثیر گذار باشد.

سرویس خواب

تاثیر رنگ سبز و قهوه ای

تلفیق دو رنگ سبز و قهوه ای همانطور که پیشتر به عرضتان رساندیم باعث ایجاد شادی در ذهن و مغز انسان میشود. همچنین در سرویس خواب میتوانید این دو رنگ در کنار یک دیگر یا با اضافه کردن اکسسوری هایی که این دو رنگ را با هم تلفیق میکند استفاده کنید. بعنوان مثال میتوانید رنگ سرویس خوابتان را قهوه ای در نظر بگیرید و با چند اکسسوری سبز و یا اضافه کردن گل و گیاه به اتاقتان این اتفاق را رقم بزنید؛ همچنین تلفیق دو رنگ سبز و نقره ای هم میتواند به زیبایی سرویس خواب و اتاق شما کمک دو چندانی کند.

سرویس خواب

قهوه ای ؛ رنگی که همیشه مد است!

رنگ قهوه ای از سالیان بسیار دور و پیدایش اولین تخت ها مورد استفاده بوده است. در طول تاریخ میتوانید شاهد این باشید که بسیاری از افراد بالا رتبه به مانند شاهان بزرگ هم از رنگ قهوه ای برای تخت خواب اتاق شان استفاده میکردند. امروزه نیز رنگ قهوه ای به عنوان رنگ اصلی و شاخص برای تولید سرویس خواب استفاده میشود. همانطور که گفتیم میتوانید این رنگ را با رنگ های سبز ، زرد ، قرمز و دیگر رنگ ها تلفیق کنید تا شاهد یک منظزه ی زیبا در اتاقتان باشید!

سرویس خواب

رنگ آبی ؛ ایده ی تکراری و زیبا

مطمئنا تا به حال به دریا یا رودخانه رفته اید و از آرامش رنگ آبی ای که در آنجا وجود دارد لذت کافی را برده اید. حال میتوانید رنگ آبی را به اتاقتان بیاورید و با انتخاب یک سرویس خواب آبی که برای سرزنده کردن روحیه فوق العاده است استفاده کنید. رنگ آبی باعث ترشح هورمون سروتونین در بدنتان میشود که نه تنها باعث شادی شما میشود بلکه باعث هضم بهتر غذا و خواب بهتر میشود. سعی کنید رنگ آبی را با اکسسوری های متفاوت ترکیب کنید تا یکنواخت نشود و همیشه از دیدنش سرزنده بشوید.

سرویس خواب

رنگ خنثی ؛ مشکی شکوهمند

امروزه سبک دکوراسیون صنعتی محبوبیت و گسترش بسیاری در جامعه پیدا کرده است. برای استفاده از این سبک دکوراسیون باید از رنگ های تیره که به قرون شروع صنعت در اروپا بر میگردد ، بهره برد؛ سرویس خواب هایی که رنگ مشکی دارند میتوانند زمینه ی مناسبی برای این سبک دکوراسیون منزل شما باشند تا یک فضای صنعتی و زیبا را خلق کنید.

سرویس خواب

کلام آخر…

از نظر اکثر روانشناسان رنگ سبز بهترین رنگ برای سرویس خواب و اتاق شما می باشد؛ سعی کنید از این رنگ در بدنه ی سرویس خواب و اکسسوری ها و زنگ دیوار هایتان استفاده کنید تا پیوسته در هنگام استراحت آرامش کافی را از محیط اتاقتان دریافت کنید.