شیک ترین دکوراسیون منزل چه ویژگی هایی دارد؟!

شیک ترین دکوراسیون منزل چه ویژگی هایی دارد

همه ی خانه ها دارای طرح های منحصر بفرد و نامساوی ای هستند که ویژگی های خاص خودشان را دارند. با توجه به این نکته شیک ترین دکوراسیون منزل به مدلی گویند که همه چیز در جای درست و مناسب بر طبق رنگ و شکل قرار گرفته باشد. در این حالت زیبایی بصری بسیار زیادی ایجاد میشود که فضا را برای شما دلنشین میسازد. ایده پیدایش شیک ترین دکوراسیون داخل خانه، تقریبا از اوایل قرن ۱۸ میلادی در انگلستان شکل گرفت. در آن زمان شیک ترین دکوراسیون خانه های دنیا متعلق به انگلستان بود. ما در ادامه ی این مطلب سعی داریم نکات مهمی را در مورد چیدمان صحیح منزلتان برای شما توضیح دهیم.

شیک ترین دکوراسیون منزل ایرانی با چند ایده و نکته

شیک ترین دکوراسیون خانه های ایرانی هدفی است که خیلی از افراد دوست دارند در منزل خود تجربه کنند و حس خوبی بگیرند. با ایده هایی که به شما آموزش خواهیم داد رسیدن به چنین آرزویی بسیار ساده است:

نورپردازی عالی و دیوارهایی با رنگ خنثی اولین اصل رسیدن به بهترین و شیک ترین دکوراسیون منزل است. رنگ خنثی به راحتی با وسایل مختلف هماهنگ می شود و نگران تناقض سبک و مدل نخواهید بود. از طرفی رنگ های خنثی مثل سفید تأثیر نورپردازی را در زیباسازی فضای داخلی دو چندان می کنند. البته در نظر داشته باشید که استفاده ترکیبی از رنگ های سفید و مشکی هم در جدیدترین و شیک ترین دکوراسیون منزل دیده می شود که ترکیب آن با نورپردازی حرفه ای، اثری شاهکار ایجاد می کند.

استفاده از گل و گیاه به شما کمک می کند تا زیباترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را بسازید. بهترین گزینه ها برای استفاده از گل و گیاه، راهرو ورودی منزل، آشپزخانه یا استفاده از گلدان های آویز برای فضای اپن و حتی میز ناهارخوری است.

تصویر 1

برای داشتن شیک ترین دکوراسیون خانه تابلوهای هنری را فراموش نکنید. سایز تابلوهای هنری باید متناسب با ابعاد دیواری باشد که برای نصب انتخاب کرده اید. ضمنا اگر مبلمان فرانسوی یا ایتالیایی دارید بهترین جا برای نصب تابلوها، دیوار پشت مبلمان است.

شیک ترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی برخلاف تصور بسیاری از افراد، مبلمان با سبک مینیمالیستی است و نیازی به خرید مبلمان های بسیار گران قیمت مثل مبلمان سلطنتی ندارید. مبلمان راحتی و استیل گزینه بسیار خوبی برای داشتن منزلی شیک هستند. فراموش نکنید که رنگ مبلمان باید با رنگ دیوار و پرده و فرش متناسب باشد.

تصویر 2

استفاده از متریال های طبیعی برای داشتن شیک ترین دکوراسیون داخلی خانه مهم است. به عنوان مثال برای کفپوش به پارکت و لمینت، برای کابینت به جنس چوب و برای دیوارها نیز می توانید به آجر طرح نسوز فکر کنید. البته دیوارهای بسیار مهم خانه را با متریال طبیعی بپوشانید و تنوع بکار بگیرید.

شیک ترین دکوراسیون های منزل باید علاوه بر نورپردازی حرفه ای، نورگیری بسیار خوبی داشته باشند. به همین دلیل استفاده از پنجره های هوشمند، پانوراما یا سقف های اسکای لایت را به شما توصیه می کنیم. این المان ها علاوه بر جدید و شیک بودن، نورگیری خانه را به طرز چشمگیری افزایش می دهند.

تصویر 3

انتخاب شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل کار دشواری است چون تا حدی این مسأله سلیقه ای است اما اگر می خواهید واقعا شیک ترین مدل دکوراسیون منزل را داشته باشید باید به تمامی مؤلفه ها دقت کنید. معمولا از نظر اکثر افراد بهترین رنگ ها برای دکوراسیون داخلی شیک، رنگ های فندقی، خاکستری کبود، سبز یشمی، گچی ملایم، ماهاگونی، آبی مرواریدی، خردلی، خامه ای و بژ هستند.

نظم و تناسب داشتن وسایل مختلف یکی دیگر از مهمترین نکات برای داشتن شیک ترین طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. در چیدن وسایلی مثل مبلمان ، نصب تابلو، میز عسلی و پاتختی و غیره حتما به تناسب و تقارن اجزای محیط دقت کنید. خانه شلوغ و بی نظم هیچ موقع نمی تواند به شیک ترین دکوراسیون داخلی منزل دست پیدا کند.

تصویر 4

با نورپردازی تأکیدی به راحتی می توانید شیک ترین مدل دکوراسیون منزل را داشته باشید. به عنوان مثال در خانه های دوبلکس یا دو طبقه برای راه پله ها از نورپردازی مخفی استفاده کنید، تابلوها و مجسمه های منزل را با نورپردازی تأکیدی زیباتر کنید، تی وی وال یا دیوار پشت تلویزیون را با نورپردازی حرفه ای زیباتر کنید تا موقع خاموش کردن چراغ ها، نور کافی در محیط وجود داشته باشد، زیر کابینت و بالای تاج آن را با نور مخفی شیک تر جلوه دهید و از ترکیب و بازی رنگها در سقف های کاذب یا کشسان غافل نشوید.

تصویر  5

شیک ترین دکوراسیون خانه های کوچک به دو اصل بسیار مهم استفاده از رنگ های روشن، استفاده از وسایل ضروری و کاربردی وابسته است. میز ناهارخوری تاشو، کابینت های براق و یا ساخته شده از متریال طبیعی همگی کمک می کنند که منزل کوچک شما دکوراسیون شیک و زیبایی داشته باشد.

همیشه برای داشتن شیک ترین دکوراسیون منزل به فکر ایده های خاص و پیچیده نباشید. گاهی اوقات با چند طرح انتزاعی مثل استیکرهای دیواری یا پوستر دیواری سه بعدی هم می توانید شیک و مدرن به نظر برسید.