ویژگی های سرویس خواب نوجوان چیست؟

ویژگی های سرویس خواب نوجوان چیست؟

ویژگی های سرویس خواب نوجوان : نقش خواب در روزمرگی برای از بین بردن دلمشغولی ها و کسب آرامش از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر  برای نوجوانان و جوانان در دوران بلوغ بسیار بیشتر می باشد زیرا در این سن احساس خستگی و نیاز به خواب بسیار بیشتر است. به همین علت تهیه یک سرویس خواب مناسب و شیک بسیار حائز اهمیت می باشد تا نیاز خانواده و نوجوان ها حل شود.

سرویس خواب نوجوان یا اتاق خواب آنها یک فضای خصوصیست که مجموع کار های روزانه هر نوجوان در آنها صورت میپذیرد. از این روی فردی که ازسرویس خواب استفاده میکند باید از آن لذت ببرد و زود از چشمش نیوفتد. در نتیجه سرویس خواب مناسب باید از استاندارد هایی تبعیت کند که ما در این مطلب میخواهیم کاربردی ترین انها را برایتان توضیح دهیم.

توجه داشته باشید که هر سرویس خوابی میتواند یکسری ویژگی های خصوصی و عمومی داشته باشد؛ ویژگی های خصوصی سرویس خواب میتواند شامل طرح و مدل و رنگ باشد و ویژگی های عمومی شامل ارتفاع ، سهولت در استفاده و یا جنس سرویس خواب باشد. این مطلب سعی داریم از ویژگی های کاربردی تر برایتان سخن بگوییم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای نوجوانانتان داشته باشید.

از نظر دسته بندی سرویس خواب نوجوان به دو دسته ی کلی دخترانه و پسرانه تقسیم میشوند:

سرویس خواب دخترانه

هر دختر برای اتاق خود از رنگ تا طرح سلیقه ی خاص خودش را دارد. نمیتوانید بدون اینکه به سلیقه ی انها توجه داشته باشید به طراحی اتاقشان بپردازید؛ زیرا احتمال اینکه طبق دلخواه آنها کار پیش نرفته باشد بسیار زیاد است و از آنجایی که دختر ها روحیه ی لطیف تری دارند بسیار ممکن است که از سرویس خواب خود راضی نباشند و ناراحت شوند. دسته بندی سرویس خواب دختر ها جدا از سلیقه شخصی شان ، دارای ویژگی های عمومی ای نیز هست که شامل رنگ های روشن مثل قرمز ، صورتی و … همچنین طرح های ظریف تر و با کاربرد بالاست. همچنین به این سرویس خواب حتما آیینه قدی و میز آرایش را حتما اضافه نمایید.

ویژگی های سرویس خواب نوجوان عکس سرویس لاو

سرویس خواب برای پسر ها  

جدا از سلیقه ی شخصی ، هر پسری بعد از سن بلوغ به این مطلب میرسد که باید استقلال داشته باشد؛ از خرید کردن لباس ها تا وسایل شخصی. این استقلال در پسرها کار را برای شما سخت میکند. اما با کمی تدبیر شما میتوانید با در نظر گرفتن سلیقه ی فرزندتان این مشکل را برطرف کنید. ویژگی هایی که در سرویس خواب پسرها بسیار به چشم می آید رنگ های تیره مثل آبی ، قهوه ای و حتی مشکی است و طرح هایی که مقاومت بالایی در کارکرد طولانی داشته باشند.

ویژگی های سرویس خواب نوجوان عکس سرویس

استاندارد ویژگی های سرویس خواب نوجوانان چیست؟!

ارتفاع : در سرویس خواب های مختلف اگر دقت کافی داشته باشید ، ارتفاع تمام اجزای سرویس خواب از زمین بسیار حائز اهمیت می باشد. شاید بپرسید که چرا؟ خب به زبان ساده ارتفاع مناسب از سطح زمین جدا از اینکه سرویس خواب شما را بسیار زیباتر نشان میدهد و نمای اتاق شما برای بازدیدکنندگان لذت بخش تر میسازد ، باعث میشود تا زیر هر اجزا به راحتی دیده شود برای تمیز کردن مشکلی از این بابت نداشته باشید. همچنین در هنگام جا به جایی کمک کننده ی شما میشود تا با سهولت بیشتری اجزای سرویس خواب را جا به جا کنید. در تختخواب باعث گردش سرتاسری هوا در دو طرف تختخواب میشود و نوجوان میتواند با آرامش بیشتری استراحت نماید. همچنین در هنگام خواب از به گوش رسیدن سر و صداهای اضافه جلوگیری میشود.

سهولت در جا به جایی: اگر فردی در خانه اجاره ای زندگی میکند یا به هر دلیلی مثل کارهای ماموریتی مجبور است در طی یک یا چند سال مدام جا به جا شود ، باید سرویس خوابی را در نظر داشته باشد که کیفیت و دوام آن بالا باشد؛ به طوریکه با جا به جایی فراوان آسیب نبیند. همچنین باید وزن سرویس خواب را بسیار مدنظر قرار دهد زیرا باعث میشود که در جا به جایی مشکل ساز نشود.

جنس سرویس خواب نوجوان: برای خرید سرویس خواب باید به جنس سرویس خواب بسیار توجه کنید. امروزه سرویس های خواب بیشتر شامل سرویس های چوبی ، نئوپان و ام دی اف هستند و در مواردی سرویس هایی از جنس فلزی نیز به چشم میخورد که کمتر مورد استقبال قرار میگیرد. توجه داشتن در جنس سرویس خواب را برای این گفتیم تا بدانید بعضی از سرویس های خواب مخصوصا آنهاییکه از جنس چوبی هستند بخاطر جلا از رنگ هایی استفاده میکنند که ممکن است طی استفاده بو بگیرد و باعث ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی در نوجوانان شود که غیر قابل جبران است. محبوب ترین جنس سرویس خوابی که امروزه مورد استقبال قرار میگیرد نئوپان با روکش ملامینه است که مقاومت بالایی دارد و بخاط جنسش سبک نیز هست.

رنگ سرویس خواب نوجوان: همانطور که قبلا هم اشاره کردیم رنگ برای نوجوانان بسیار مهم و ضروریست. به ندرت پیش می آید سرویس خوابی با رنگ صورتی مورد دلخواه پسرها و سرویس خواب های تیره رنگ مورد انتخاب دخترها باشد. از نظر رنگ شناسی دختر ها رنگ های روشن و پسرها تیره را میپسندند. از این رو ، این گزینه خیلی نمیتواند برایتان مشکل ساز شود فقط کافیست رنگ دلخواه نوجوانتان را به خوبی بدانید. نکته مهم در خرید سرویس خواب این است که حتما سنی که میخواهید برای آن خرید داشته باشید را در نظر بگیرید؛ مثلا برای سن ۱۸ سال نباید از رنگ جیغ استفاده کنید چون معمولا به مزاجشان خوش نمی آید. سعی کنید بهترین انتخاب را برای اتاق نوجوانتان داشته باشید تا از رضایت آنها شما هم لذت کافی را ببرید.