کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل امروزه کاغذ دیواری، یک انتخاب و طراحی فوق العاده محبوب است.  با ظهور مجدد این گزینه فوق العاده ی همه کاره و بی نظیر، برای پوشش و تزئین دیوار ها، پیشرفت های جدیدی، در زمینه کاغذ دیواری، به وجود آمده است. آن روز هایی که نصب کاغذ دیواری، بسیار سخت و دشوار بود و حتی کندن آن هم، سخت تر از نصبش بود، به پایان رسیده است.  اکنون می توانید، از انواع مختلفی از مواد که نصب و حذف آنها آسان است، لذت ببرید.  شما می توانید بهترین طراحی و متریال را، برای اتاق مورد نظر خود،انتخاب کنید و همه چیز مطابق با سلیقه شما طراحی شود. در این مقاله ، ما تاریخچه کوتاهی، از کاغذ دیواری را بیان می کنیم و سپس ، مجموعه ای از انواع مختلف کاغذ دیواری ها را، لیست کرده و به طور مختصر،کاغذ دیواری های مناسب، برای دکوراسیون داخلی منزل  و بهترین کاربردهای آنها را که به عنوان سطح تکمیل و تزئین دیوارهای شما در خانه برای، اتاق خواب، اتاق کودک، اتاق پذیرایی ومهمان،آشپزخانه، حمام و دستشویی  بررسی می کنیم و درنهایت، مزایای و معایب کاغذ دیواری را، مورد بحث قرار می دهیم.

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری

تاریخچه مختصری از کاغذ دیواری

انواع مختلف کاغذ دیواری، از قبل از قرن ۱۸، برای پوشش و نقش و نگار دیوار ها، به عنوان یک عنصر تزئینی، برای فضاهای داخلی استفاده می شد. این عنصر تزئینی، به طور قابل توجهی در دوران رنسانس، به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه، برای تابلو فرش ظاهر شد که توسط طبقات ثروتمند در آن زمان، برای پوشاندن دیوارهای سنگی ، جلوگیری از گرما و اضافه کردن رنگ به اتاق استفاده می شد.  کاغذ دیواری های قبلی، بیشتر از صحنه ها استفاده می کردند تا الگوها.  دو تولید کننده بزرگ آن ها نیز، انگلیس و فرانسه بودند. چین هم تولید کاغذ دیواری، با کیفیت بالا را، در اواخر قرن ۱۷ آغاز کرد.  نقاشی با دست، پرهزینه بود و به همین دلیل، بیشتر در کاخ ها مورد استفاده قرار می گرفت. با ورود به قرن بیستم ، کاغذ دیواری های طرح دار، به یک ماده ضروری، برای تکمیل دیوار برای خانه ها تبدیل شد.  با این حال ، در نیمه راه ، محبوبیت خود را به دلیل نقاشی ساده، از دست داد. باید توجه داشت که کاغذ دیواری، واقعاً می تواند به زیبایی اتاق هایی، با فضای کم بیافزاید.

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری 2

 اخیراً تولیدکنندگان کاغذ دیواری، با برخی ویژگی های مفید، مانند مسدود کردن امواج وای فای ، محافظت از دیوارها در برابر ریزش بخش های ترک خورده، به خصوص هنگام زلزله، یا برای روشنایی با استفاده از LED ها را بازسازی کرده اند.  همچنین امروزه ، تکنیک های کاغذ دیواری علاوه بر استفاده از چاپ و شابلون چوبی به چاپ دیجیتال هم رسیده است. کاغذ دیواری معمولاً به صورت رول به فروش می رسد.  عرض کاغذ دیواری آمریکایی ۲۷ اینچ (۶۹ سانتی متر) و طول آن ۲۷ پا (۸٫۲ متر) است ، در حالی که کاغذ دیواری اروپایی ۲۱٫۵ اینچ عرض و ۳۳ فوت (۱۰ متر) طول دارد.

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری 3

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن

کاغذ دیواری آستری(Liner Wallpaper )  :

این نوع کاغذ دیواری که به کاغذ آستری نیز معروف است ، از کاغذ یا فایبر گلاس ساخته می شود.  اکثرا به عنوان کاغذ دیواری پایه، شناخته می شود و برای پنهان کردن عیوب دیوار و به حداقل رساندن تعمیرات موثر است و می تواند پایه ای، برای انواع کاغذ دیواری های ظریف باشد.  می توان از این کاغذ دیواری ها، به تنهایی و یا حتی طرح های نقاشی شده  استفاده کرد. علاوه بر این ، به راحتی قابل نصب و حذف است.

این کاغذ دیواری، یکی از کاغذ دیواری های مناسب، برای دکوراسیون داخلی منزل می باشد.

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری 3

کاغذ دیواری چاپ شده(چاپ دیجیتالی)(Printe Wallpaper):

این نوع کاغذ دیواری، معمولاً در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها استفاده می شود و در دسترس است.  کاغذ دیواری چاپ دیجیتالی، معمولاً ارزان تر از چاپ دستی است و می تواند به صورت انبوه تولید شود ، اما می تواند به راحتی پاره شود.  همچنین ، جوهر چاپ بر پایه آب است ، بنابراین بهتر است در آشپزخانه و حمام استفاده نشود و کاربرد بیشتری در اتاق خواب ها و پذیرایی ها دارد.

این کاغذ دیواری نیز، یکی از کاغذ دیواری های مناسب، برای دکوراسیون داخلی منزل می باشد.

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری 4

کاغذ دیواری وینیل(Vinyl Wallpaper)

این نوع کاغذ دیواری از کاغذ چاپ شده با روکش وینیل تشکیل شده است. به دلیل دوام بالا، این رایج ترین نوع کاغذ دیواری است.  هرچه ضخامت لایه پوشش وینیل بیشتر باشد ، کاغذ دیواری دوام بیشتری خواهد داشت.  کاغذ وینیل را، می توان در آشپزخانه و حمام استفاده کرد ، زیرا می تواند بخار را تحمل کند.  همچنین می توان آن را شستشو داد ، بنابراین تعمیر و نگهداری از آن آسان است. البته در اتاق خواب اصلی و اتاق کودک و نوجوان هم کاربرد دارد.

این کاغذ دیواری نیز، یکی از کاغذ دیواری های مناسب، برای دکوراسیون داخلی منزل می باشد.

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری 5

کاغذ دیواری فویل(Foil Wallpaper )

یک فویل فلزی صیقلی، به عنوان پایه ای، برای این نوع کاغذ دیواری استفاده می شود، تا جلوه فلزی براق، به فضای داخلی بدهد.  کاغذ دیواری فویل، به دلیل انعکاس پذیری بالا ، عیوب دیوار را برجسته می کند.  بنابراین ، دیوار پایه ابتدا باید ترمیم و کاملا از بین برود، یا با کاغذ روکش، پوشانده شود.  فرآیند روکش و چسبندگی، باید به اندازه کافی مرتب باشد، تا بازتاب و درخشندگی فویل خراب نشود. این کاغذ دیواری ها در آشپزخانه ها کاربرد زیادی دارد.

این کاغذ دیواری نیز، یکی از کاغذ دیواری های مناسب، برای دکوراسیون داخلی منزل می باشد.

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری 6

کاغذ دیواری گله یا مخملی(Flock Wallpaper) :

این کاغذ دیواری، به دلیل الگوهای سه بعدی که از الیاف مخمل مانند، ایجاد شده و بر روی کاغذ چاپ شده است، از کاغذ دیواری های دیگر متمایز گردیده.  کاغذ دیواری مخملی، یکی از گران ترین انواع کاغذ دیواری ها است و نگهداری آن دشوار است.  بافت مخملی آن، نشان دهنده تجمل گرایی است.  با این حال ، قابل شستشو نیست و حذف آن سخت است.  بر این اساس ، بهتر است برای اتاقهایی، با تردد کمتر مانند، اتاق خواب اصلی یا اتاق مهمان استفاده شود. این کاغذ دیواری نیز، یکی از کاغذ دیواری های مناسب، برای دکوراسیون داخلی منزل می باشد

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری 7

کاغذ دیواری میلار(Mylar Wallpaper) :

کاغذ دیواری های میلار، شامل یک کاغذ چاپ شده و یک فیلم پلی استر اند که روی آنها، اعمال شده است.  ظاهری مرطوب یا براق دارد ، شبیه کاغذ دیواری فویل و به همین ترتیب ، عیوب دیوار را برجسته می کند، بنابراین، دیوار پایه ابتدا باید ترمیم و کاملا از بین برود، یا با کاغذ روکش، پوشانده شود.  فیلم پلی استر این کاغذ دیواری، امکان شستشوی کاغذ دیواری  را به ما  می دهد و همچنین، به راحتی قابل جدا شدن است.  با این حال ، برای جلوگیری از چین خوردگی کاغذ ، باید به مراحل نصب، توجه بیشتری شود.  بیشتر برای آشپزخانه، حمام و دستشویی  استفاده می شود .

این کاغذ دیواری نیز، یکی از کاغذ دیواری های مناسب، برای دکوراسیون داخلی منزل می باشد.

کاغذ دیواری بامبو(Bamboo Wallpaper):

این نوع از بامبو، طبیعی ساخته شده و به کاغذ چسبانده شده است.  این کاغذ دیواری، سازگار با محیط زیست است و رنگ آن در یک رول، نسبت به رول دیگر، به دلیل پایه طبیعی آن، متفاوت است.  با این حال ، هنگام چسباندن و نصب نیاز به کار ظریف دارد، زیرا چسب ها می توانند، ظاهر آن را خراب کنند و قابل شستشو نیست. این نوع کاغذ دیواری، با توجه به طراحی دکوراسیون، می تواند در اتاق خواب  و اتاق پذیرایی استفاده گردد.

این کاغذ دیواری نیز، یکی از کاغذ دیواری های مناسب، برای دکوراسیون داخلی منزل می باشد.

کاغذ دیواری های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری 8

مزایا و معایب کاغذ های دیواری

مزایا

کاغذ دیواری، ممکن است گرانتر از رنگ باشد، اما انواع مختلف و متنوعی دارد که رنگ ها، با تمام تنوعشان، بهره ای از آن ها ندارند. برخی از آنها کاملاً مقرون به صرفه هستند. کاغذ دیواری ها، در طیف گسترده ای از طرح ها ، الگوها و سطوح تزئینی موجود است.

 کاغذ دیواری و به ویژه پوسته و چوب را می توان به راحتی برداشته و جایگزین کرد. برخی از انواع می توانند بیش از ۱۵ سال دوام بیاورند. بسیاری از انواع کاغذ دیواری قابل شستشو هستند. برخی از انواع را می توان به دلیل دوام و نگهداری آسان برای مناطق شلوغ در خانه استفاده کرد.

همچنین  کاغذ دیواری، برای خانه های موقت مانند، خوابگاه ها و خانه های اجاره ای، کاربرد زیادی دارد.

 کاغذ دیواری، می تواند دیوارهای ناهموار را بپوشاند و عیوب را به راحتی  پنهان کند.کاغذ دیواری را می توان سازگار با محیط زیست ساخته شود، زیرا می توان آن را، کاملاً از مواد طبیعی تهیه کرد و چسب های آن، حاوی مواد شیمیایی مضر نیست.

معایب

گرانتر از رنگ است. نگهداری و برداشتن کاغذ دیواری سنتی مشکل است. لبه ها ممکن است از دیوار جدا شوند ، به ویژه در هوای مرطوب  و نیاز به اتصال مجدد یا چسباندن دارند.

 الگوها کاغذ در هنگام نصب، باید باهم مطابقت داشته باشند و به خوبی با هم تراز شوند که نیاز به دقت بالایی دارد.

 کاغذ ها را، نمی توان روی دیوارهای بتنی خام استفاده کرد.

 رنگ کاغذ دیواری ممکن است، تحت تأثیر نور و سایه قرار گیرد.  قسمتهایی که روزانه در معرض نور خورشید قرار می گیرند، ممکن است بسوزند. انواع شکننده کاغذ دیواری، ممکن است بیش از ۵ سال، دوام نداشته باشد.