اتاق خوابی زیبا ، به مانند زیبایی کودکتان

bed-decor-(1)

مبلمان اتاق خواب کودک

قدرت رشد و یادگیری کودکان امروزی از آن حدی که ما فکرش را میکنیم بسیار رشد کرده است. بنابراین ، ایده خوبی بنظرمی آید که برای رشد و ارتقا خلاقیت کودکانمان سرویس خوابی زیبا و دکوراسیونی ایده آل برای اتاق خوابشان انتخاب کنیم. همانطور که برای تزئین و دکور اتاق خواب کودکتان برنامه ریزی میکنید به این نکات توجه داشته داشته باشید که آن باید : ایمن ، زیبا و چشمگیر باشد چرا که باید باعث تشویق کودکتان در رشد خلاقیتش شود. البته مدنظر داشته باشید که مبلمان اتاق خواب کودک شما فضایی بیش از حد از اتاق را اشغال نکند چرا که شما باید برای اسباب بازی و متعلقات آن نیز فضا داشته باشید . همانند بسیاری از والدین به انتخاب رنگی مناسب توجه بسیاری داشته باشید چرا که در سنین ابتدایی ، برای کودکان تمام دنیایشان اتاق خوابشان میباشد.

یک تم انتخاب کنید

یک مبلمان خواب کودک باید احیاگر روحیه ونشاط دوران کودکی فرزند شما باشد. نکته حائز اهمیت دیگری که بمانند سبک طراحی اتاق مهم است ، عملکرد وکارایی تخت خواب میباشد. تختخواب باید مطابق با مد روز بوده تا کودک شما از لحاظ استفاده از آن احساس خرسندی و راحتی داشته باشد. البته شما میتوانید به تخت موارد تزئینی دیگری نیز اضافه کنید چرا که این عمل باعث میشود دکور اتاق خواب کودکتان مطابق با روحیات و احساسات آنها ساخته شود. بطور مثال برای اتاق خواب پسران میتوانید تم ورزشی و برای دختران تم عروسکی استفاده کنید البته در تزئینات اتاق خواب میتوانید بنا به جنسیت و خلقیات فرزندانتان از پوستر و رو تختی های متنوعی استفاده کنید.

تم مبلمان اتاق خواب

سعی کنید در خصوص انتخاب مبلمان اتاق خواب کودکتان بنا به تم اتاق خوابشان یک سرویس خواب متمایز انتخاب کنید ، که براساس تم های پرطرفدار موجود در بازار میتوانید : ورزشی (۹۴) ، پروانه ای ( پروانه)، دریایی (دریا)، آسمانی (روژان) باشد. همچنین میتوانید برای مبلمان فرزندانتان مدل های چرخدار انتخاب کنید ، این مدل ها در هنگام بازی کردن به راحتی جابجا می شوند . پس هنگامیکه به بازار برای انتخاب سرویس خواب می روید به این مورد توجه داشته باشید که سرویس خواب انتخاب شده ، مورد علاقه و تائید کودکتان هم باشد پس در انتخاب مبلمان اتاق خوابشان حتما نظر آنها را جویا شوید و بخواهید در تصمیم گیری خرید سرویس خواب مشارکت داشته باشند.  

اتاق خوابی زیبا ، به مانند زیبایی کودکتان ، مبلمان اتاق خواب

انتخاب تخت خواب

اگر شما قصد خرید تختی را دارید که فضای زیادی را اشغال میکند ، بهتر است از تخت هایی استفاده کنید که زیر تخت آن دارای کشو وقفسه باشد، چرا که دیگر نیاز به دراور نخواهید داشت در این خصوص مدل های متنوعی در بازار وجود دارد (رادوین) ، مانند ، تخت های تاشو ، کاناپه ای ، ماشین مسابقه ای . البته در خصوص انتخاب مدل تخت از مدل هایی استفاده کنید که از رنگ روشن و براق در ساخت آن ها استفاده شده باشد چرا که باعث افزایش روحیه و انرژی در کودکتان میشود. البته امروزه در بازار تخت ها و دراورهایی با طراحی قلعه ، تراکتور و یا شاتل فضایی وجود دارد. اگر در اتاق خواب کودکتان ، دو کودک حضور دارند بهتر است از تخت های تاشو استفاده کنید.          

میز و صندلی کودک       

در هنگام خرید و انتخاب میز و صندلی کودک بسیار دقت داشته باشید قبل از خرید حتما طریقه کاربرد و کارکرد آنها را در نظر داشته باشید . اگر کودک شما برای مطالعه و نوشتن و همچنین استفاده از کامپیوتر از میز استفاده میکند به این نکته توجه داشته باشید میز او باید بزرگتر بوده و همچنین فضای کافی برای نوشتن وقرارگیری صفحه نمایش را داشته باشد. صندلی ها باید دارای طراحی استاندارد و مناسب باشند که درهنگام مطالعه نشستن و حرکت برروی آن مزاحمتی برای کودکتان ایجاد نکند برای صندلی هم بهتر است از صندلی هایی استفاده کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا کودکتان بتواند حتی با افزایش رشد، از آن استفاده کنند.