چگونه سرویس خواب مناسبی را برای اتاقمان انتخاب کنیم؟!

چگونه سرویس خواب مناسبی را برای اتاقمان انتخاب کنیم؟!


بسیاری از افراد در انتخاب سرویس خواب دچار مشکل میشوند؛ مشکلات مختلفی نظیر جنس ، قیمت ، نوع و … که همه ی این مشکلات ناشی از کمبود اطلاعات صحیح میباشد. در این مطلب ما سعی کردیم مهم ترین مواردی که قبل از خرید سرویس خواب باید بدانید را برایتان جمع آوری کنیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چه جنسی برای سرویس خواب بهتر است؟!


در ابتدا باید بدانید که در سرویس های چوبی مقدار پولی که خرج میکنید هیچ نمودار توازنی با کیفیت و مقاومت ندارد!
برای مثال سرویس خواب های چوبی قیمت بالاتری دارند ولی عمر تقریبی یک سرویس چوبی و نئوپان با هم تفاوت آنچنانی ای ندارد.
زمان انتخاب سرویس خواب با توجه به بودجه تان جنس سرویس خواب را انتخاب کنید و این نکته را هم بدانید که مشخصا مقاومت سرویس خواب به ترتیب چوبی ، نئوپان ملامینه و ام دی اف هستند.
از دیگر نکات مهم انتخاب جنس سرویس خواب این است که برخلاف باور اشتباه مردم در مورد سرویس های نئوپان،
سرویس های ام دی اف هستند که بعد از مدتی بوی بدی را ناشی میکنند چون از مواد بازیافتی ساخته میشوند.

آیا سرویس خواب های گرونتر جنس و کیفیت بالاتری دارند؟


قبل از این هم عرض کردیم که حتما قیمت بالاتر یک سرویس خواب در یک فروشگاه دلیل بر این نیست که آن سرویس خواب جنس و کیفیت بالاتری دارد شما حتی میتوانید با جستو جوی بیشتر در بازار همان سرویس را با همان جنس و کیفیت با قیمت متفاوتی پیدا کنید.
البته این موضوع همیشه و همه جا یکسان نیست و همیشه استثنا وجود دارد؛ به عنوان مثال سرویس خواب هایی در بازار وجود دارد که با فناوری های جدید ساخته شده اند و به اصطلاح اسمارت( دارای هوش مصنوعی) هستند که باعث میشود قیمت بالاتری داشته باشد.
همچنین یکسری از شرکت های تولید کننده ، سرویس خواب های مخصوصی تولید می کنند که از متریال خاصی در آنها استفاده میشود و جزو همون دسته ی استثنایی هستند که پیش تر به عرضتان رساندیم.


چه نوع سرویس خوابی مناسب اتاق و خانه ی ماست؟!


این موضوع کاملا به دکوراسیون و نوع سلیقه ی دکوراتیو وسایل شما برمیگردد. ابتدا چیدمان منزلتان را در نظر بگیرید؛ اگر به دنبال یک سرویس خواب سفید و ساده هستید باید کل دکوراسیون اتاقتان مینیمال باشد تا با نوع سرویس تان همخوانی داشته باشد.
قبل از انتخاب نوع دکوراسیون هم باید ملزومات دکوراتیو کردن را در نظر بگیرید. مثلا برای دکوراسیون مینیمال باید نور زیاد و پنجره های بزرگ و بلند داشته باشید و برای یک دکوراسیون صنعتی باید از اکسسوری و رنگ دیوار تیره استفاده کنید.
با توجه به نوع دکوراسیون اتاقتان نوع سرویس تان را از دسته ی کلاسیک ، مدرن ، صنعتی ، مینیمال و … نسبت به پرآرایه و کم آرایه انتخاب کنید تا تلفیق زیبایی برایتان ایجاد شود.

چه رنگی برای سرویس خواب مناسب است؟!


برای پاسخ به این سوال ابتدا توجه کنید سرویس خواب برای چه سنی قرار است خریداری شود؟! مطمئنا رنگی که برای سرویس خواب یک نوزاد و کودک انتخاب میکنید با یک بزرگسال یکسان نیست! برای پاسخ به این سوال به تحقیقات دانشمندان رجوع میکنیم که گفته شده است بهترین رنگ برای نوزادان رنگ های روشن است زیرا رنگ های تیره در سن نوزادی و کودکی در روحیه و رفتار شخص در بزرگسالی تاثیر میگذارد و ممکن است در آینده باعث منزوی شدن ، پرخاشگری و … شود. در انتخاب رنگ دیوار و سرویس خواب نوزاد و کودکتان حتما از طیف رنگ های روشن استفاده کنید و در صورتی که به رنگ های تیره هم علاقه دارید آن را با رنگ های روشن تر تلفیق کنید.

برای نوجوانان بهتر است از رنگ هایی که روحیه بخش است استفاده کنید. این طیف رنگ ها شامل رنگ های آبی ، قرمز ، نارنجی و … است که باعث میشود نوجوانان در سن حساس با روحیه ی بیشتری به کارهای خود بپردازند و افکار افسردگی و بد اجتماع روی ذهن آنها تاثیر کمتری بگذارد.
انتخاب رنگ سرویس بزرگسال به مراتب آسانتر از نوزادان و نوجوانان است زیرا افکار و عقاید آنها شکل گرفته و محیط اطرافشان تاثیر کمتری بر آنها میگذارد. حتما این مورد را مد نظر داشته باشید که بهترین رنگ ها برای بزرگسال رنگ هایی هستند که به مدت زیادی شیک باشند تا حس تازگی برای آنها از بین نرود و با هر مرتبه استفاده خستگی کار و زندگی از تن به در کنند و با دیدن رنگ های زیبا صبح خود را آغاز کنند.

کلام آخر…


در انتها لازم است این را بگوییم که خرید سرویس خواب با تمام گفته ها و ناگفته ها یک موضوع سلیقه ایست و ما سعی کردیم در این مقاله به ملزومات بپردازیم و امیدواریم بهترین خرید ممکن را داشته باشید تا در طول استفاده لذت کافی را ببرید.