چگونه اتاق خوابتان را جذاب کنید!

همواره این موضوع وجود دارد که چطور میتوانیم اتاق خواب مان را با هزینه های پایین زیبا و ست کنیم؟! برای پاسخ به این سوال باید اول به یکسری از مسائل از قبیل نوع ، نقشه و اجزای موجود داخل اتاق توجه کنید. میبایست به این سوالات جواب بدهید که چه سبک اتاق خوابی میخواهید و چه ابزاری برای این خواست تان دارید. در ادامه راهکار های کم هزینه ای برای بیشتر جلوه دادن اتاق خوابتان را معرفی میکنیم…

دیوار هایتان را با کاغذ دیواری بپوشانید!

برای جذاب کردن اتاق خوابتان اول از همه باید رنگ اتاق را با سرویس خواب و دیگر اجزا ست کنید. کاغذ های دیواری با طرح ها و رنگ های جدید کمک بسیار شایانی به این کار کرده اند. کاغذ دیواری ای متناسب با چیدمانتان پیدا کنید؛ توجه داشته باشید که میتوانید هم طرح های هم سو با چیدمان انتخاب کنید و هم طرح های مکمل! بعنوان مثال اگر اتاق شما مینیمال ، ساده و خلوت است میتوانید از کاغذ دیواری ای با طرح ساده بهره ببرید و در طرف مقابل میتوانید انقلابی در طراحی بپا کنید و با طرح های شلوغ این خلوتیه اتاقتان را تکمیل کنید.

اتاقتان را دو رنگ کنید!

همیشه اصلی ترین موضوع در جذاب کردن ، ست سازی رنگ هاست! حال چگونه اتاق را با رنگ ها ست کنیم ؟! ابتدا دو رنگی که برایتان جذاب است را پیدا کنید. میتوانید دیوارهای رو به روی هم را دو رنگ مختلف بزنید! یا میتوانید قسمت های اصلی دیوار ها را یک رنگ و درز و لبه ها را رنگ دیگری بزنید. همچنین میتوانید دیوار ها را یک رنگ بزنید و رنگ دوم را در روتختی داشته باشید. به این صورت با تلفیق این دو رنگ مورد علاقه تان هم اتاق قشنگتری میسازید و هم رضایت و آرامش در هنگام استراحت یا مطالعه را برای خودتان فراهم کردید.

مدل  سرویس خواب تان را تغییر ندهید!

لازم است بدانید قرار نیست اگر سرویس خواب خوبی دارید حتما آن را عوض کنید! میتوانید از چیزی که دارید استفاده ی لازم را ببرید! ولی اگر سرویس خوابی که برای آن طراحی چیده اید را ندارید مجبورید که آن را تهیه کنید. سعی کنید اگر سرویسی میخرید همه ی اجزای آن را از یکجا بخرید و با دو رنگ کردن اجزای اتاق باعث سلب زیبایی آن نشوید. همچنین سعی کنید طرحی متضاد نوع و مدل سرویس خوابتان نچینید زیرا اصلی ترین جز اتاق مهمترین تاثیر را دارد پس نمیتوانید متفاوت با این قضیه عمل کنید.

کف اتاق را کف پوش بزنید!

یکی از زیباترین چیز هایی که میتوانید به اتاق خوابتان اضافه کنید کف پوش است. اگر اتاقتان کف پوش دارد سعی کنید از رنگ آن برای ایجاد طراحی استفاده کنید زیرا نمیتوانید زیبایی آن را از چشم بقیه دور سازید. میتوانید روتختی خود را با رنگ کفپوش ست کنید ولی هیچوقت دقیقا هم رنگ نکنید! این کار باعث یه تیکه دیده شدن اتاق میشود و از جلوه ی تخت تان بسیار کم میکند. کف پوش را با کاغذ دیواریتان ست کنید و از شلوغ بودن آن برای پیچیده کردن اتاقتان بهره ببرید.