راهنمای خرید کتابخانه و ضرورت های آن

کتابخانه از لوازم پرمصرف وضروری خانه و گاهی هم محل کار به شمار می‌رود که علاوه بر نظم‌دهی به کتاب‌ها و دسترسی آسان به آنها، یک وسیله‌ی دکوری شیک وقابل توجه هم محسوب می‌گردد. بر خلاف باور عموم کتابخانه فقط برای چیدن کتاب نیست و تلفیق های زیبای زیادی را میتوانید با کتاب ها یا اکسسوری ها برای تزیین آن به کار ببرید . چیدن لوح ، افتخارات شخصی ، مدال ها ، انواع ساعتت و اکسسوری ها از جمله چیز هایی هستند که شما را ملزوم به داشتن کتابخانه میکنند.

کتابخانه‌ها در اَشکال و طرح‌های متفاوت به بازار فروش عرضه می‌گردند، برخی تا سقف ارتفاع دارند، بعضی هم تنها در چند قفسه خلاصه می‌شوند، پهن یا باریک نیز مدلی از انواع کتابخانه است. در برخی از کتابخانه وجود دَر، مانع ضربه، نفوذ رطوبت، گرد و غبار و نهایتا محافظت از کُتب می‌شود. انواع بدون درب کتابخانه طرفداران بیشتری دارند ؛ زیرا هم جایی برای چیدن کتاب هاست و هم یک تزیین فوق العاده برای اتاق خواب یا اتاق پذیرایی می باشد.

کتابخانه ی استاندارد:  این نوع کتابخانه از چوب یا  ملامینه به صورت منظم ساخته می‌شود، فضاهای مساوی، قفسه‌های منطبق بر هم و دارای چهارچوب بسته، شیشه‌ای و جنبه‌ی تزئینی داشتن از ویژگی‌های کتابخانه‌ی استاندارد است.

پلکانی یا تکیه‌گاهی : این کتابخانه با طبقات پلکانی برای تکیه‌ دادن به دیوار طراحی شده است، هرچه به طرف بالا می‌رود اندازه‌ی قفسه‌ها کمتر می‌شود. این نوع کتابخانه ها بیشتر جنبه ی فانتزی دارند و برای انبار کردن کتاب ها مناسب نیستند.

شما به تناسب نیاز و فضای قرارگیری کتابخانه، می‌توانید نوع ایستاده، دیواری یا کمد کتابخانه‌ای را انتخاب کنید. قبل از خرید محل قرارگیری را اندازه بگیرید، پیشنهاد می‌شود، کتابخانه را در مکانی بگذارید که فضای کافی برای نشستن و تردد داشته باشد.

کتابخانه حتی اگر کوچک هم باشد از نظر رنگ، نقش قابل توجهی در هماهنگی با رنگ دکوراسیون خانه ایفا می‌کند، خرید محصولی که با دیگر وسایل و دکوراسیون کلی خانه از نظر رنگ هماهنگ باشد، خالی از لطف نیست.

در پایان میتوان گفت چون کتابخانه فضای زیادی از اتاق شما را اشغال میکند و جایگاه مشخصی برای کتوب و تزیینات شماست ، باید تمام دکوراسیون اتاق تان را طبق آن بچینید تا نمای بهتری را برای خودتان ایجاد سازید .