نکاتی که در هنگام خرید تختخواب باید به آنها توجه کرد!

امروزه با پیشرفت صنعت تکنولوژی تولیدکنندگان تمامی محصولاتی که ممکن است حتی ذره ای به آن نیاز داشته باشیم را برای ما طراحی و عرضه میکنند؛ بسیاری از این لوزام در زندگی روزمره ی ما پرکاربرد هستند و اغلب ما به این تولیدات نیاز ضرروی داریم. یکی پرکاربردترین وسایلی که امروزه در لیست خرید عموم قرار دارد ، تختخواب است. در سال های دورتر با توجه به هزینه های هنگفت ساخت تختخواب ، این وسیله ی پرکاربرد بسیار گران بود و عامه ی مردم توان خرید تخت را نداشتند و بر روی زمین یا تشک میخوابیدند(چیزی که الان هم بسیار به چشم میخورد) ولی در دهه ی اخیر تولیدکنندگان با در نظر گرفتن توان پرداختی عموم سعی کردند این کالا را با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر عرضه کنند. کالایی که ما بیشترین استفاده از آن را در طی شبانه روز داریم.

همانطور که میدانید داشتن یک خواب راحت بسیار به شما در انجام بقیه ی کارهای روزمره تان کمک میکند. خوابیدن بر روی تخت بسیار آرامش بخش و راحت تر از زمین است و این نکته ای است که بارها در همه ی رسانه ها گفته شده؛ در این مطلب ما قصد داریم تا به شما در خرید تختخواب بهتر کمک کنیم و راهکار هایی را که کمتر جایی گفتند برایتان بازگو کنیم تا شما هم بتوانید یک تختخواب بهتر و در نتیجه یک خواب آرامشبخش تر را تجربه کنید.

اولین نکته ای که در هنگام خرید تختخواب باید به اون توجه کنید ابعاد اتاق و تخت مورد نظر شماست. اگر تخت از اتاق شما بزرگتر باشد باعث ایجاد جلوه ی زشتی در اتاقتان میشود. اگر تخت خیلی کوچک باشد شما نمیتونید خواب آرامی داشته باشید. پس حتما اول از همه ابعاد رو در نظر بگیرید و متناسب ترین تخت رو سفارش بدین.

ارتفاع مناسب از سطح زمین دومین نکته ای است که در هنگام خرید تخت باید بهش توجه کنید. شاید در نگاه اول برایتان اهمیتی نداشته باشد ولی ارتفاع تخت بسیار حائز اهمیت است. ارتفاع مناسب تخت از سطح زمین باعث چرخش هوا در بالا و پایین تخت میشود؛ این ویژگی باعث جلوگیری از رشد میکروب ها میشود. زمانی که روی تخت می‌نشینید و کف پاهایتان روی زمین قرارگرفته باید بین زانو و رانتان زاویه‌ای ۹۰ درجه ایجاد شود؛ این بدان معناست که ارتفاع تختخواب یک فرد بالغ باید بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر باشد. ارتفاع یک تختخواب مناسب برای کودک بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر است؛ اگرچه بر اساس سن کودک ممکن است این ارتفاع تغییر کند.

پایه‌های یک تختخواب خوب چگونه است؟داشتن پایه‌های مستحکم یکی دیگر از ویژگی تختخواب مناسب است. پایه‌های یک تختخواب خوب باید بتواند وزن تشک و علاوه بر آن وزن افرادی که روی تخت می‌نشینند یا دراز می‌کشند را تحمل کند؛ بدون اینکه خم شود یا ترک‌خورده و بشکند. کف برخی از تختخواب‌ها به صورت جکدار و بدون جک ساخته می‌شود. تخت‌های جکدار فاقد پایه اند و امکان دسترسی به فضای زیر تخت را فراهم می‌سازند.

رنگ عامل مهم دیگیریست؛ میزان اثرگذاری رنگ بقدری زیاد است که مستقیما با روح و ذهن انسان در ارتباط میباشد . با نگاه کردن به رنگ های گرم(قرمز ، زرد ، نارنجی یا ترکیبات آنها که نماد خورشید و آتش هستند) احساس  می کنید که فاصله این رنگ ها به شما بسیار نزدیک هستند. به همین دلیل در فضاهای بزرگ از رنگ های گرم استفاده می شود، تا محیط دنج تر به نظر برسد.

رنگ های سرد ( سبز ، بنفش و آبی) باعث می شود شما احساس آرامش و ریلکسی پیدا کنید. خودتان را در یک آسمان بی انتها تصور کنید، این رنگ دقیقا بر روان شما تاثیر مثبتی می گذارد. محل هایی مانند استخر ، حمام و … که برای ریلکس کردن هستند، دارای رنگ های سرد می باشند.

استفاده ی این رنگ ها در تختخواب عاملیست که بستگی به سلیقه و روحیه ی شما دارد. با دقت بر روان و ذهن خودتان بهترین رنگ تختخواب را انتخاب کنید تا هنگام استراحت آرامشتان برهم نخورد.

طی سال های اخیر شرکت سناچوب با در نظر گرفتن تمام این موراد همواره سعی در عرضه تخت خواب و سرویس های اتاق خواب با رنگ و طرح های مختلف در استاندارد ترین ابعاد و سایز ها کرده تا هموطنان عزیز بتوانند نیاز خرید سرویس خواب خود را به راحتی انجام دهند و از این بابت مشکلی نداشته باشند. اگر به استاندارد های بازار و قیمت ها توجه کنید و یک مقایسه ی سریع داشته باشید متوجه این امر میشوید که این شرکت نهایت سعی خود را برای جلب رضایت مشتری های خود دارد و با ۴۰ ماه ضمانت ، خرید را برایتان آسان میسازد.