چطور سرویس خواب مناسب نوزادمون رو انتخاب کنیم؟!

تصویر تخت نوزادی

امروزه اولین چیزی که قبل از به دنیا اومدن فرزند نوزاد باید تهیه کنیم سرویس خواب است؛ حال سوال پیش می آید که چه چیز هایی ملزومه ی انتخاب سرویس خواب برای نوزادان است! در این مقاله سعی میکنیم مواردی رو توضیح دهیم که در ابتدای خرید حتما باید به آنها توجه داشته باشید.

تصویر تخت

سرویس خواب نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا از طیف رنگ تا مدل سرویس خواب ، بر روی رفتار کودک بسیار تاثیر گذار است. اگر میخواهید ناخودآگاه فرزندتان را از کودکی خوب بسازید و تحت کنترل داشته باشید بهتر است از همان ابتدا این موضوع رو از چیدمان اتاق شروع کنید.

تصویر تخت صورتی

اولین چیزی که در هر اتاقی به چشم می آید رنگ اتاق است؛ توجه داشته باشید که بسیاری از رنگ های پرطرفدار بازار ، مناسب کودک شما نیست! سعی کنید از طیف رنگ های روشن و نیمه روشن و با طرح های کمتر استفاده کنید. معمولا تمام سرویس خواب های نوزاد از رنگ بندی ساده تشکیل شده اند شما هم سعی کنید رنگ و چیدمان اتاقتان را با کل محصول ست کنید زیرا سالها کار و روانشناسی روی این طیف رنگها انجام شده است که دیگر کار شما را برای تحقیق کردن ، آسان میسازد.

تصویر تخت چوبی

کاغذ دیواری نیز میتواند گزینه ی مناسبی برای اتاق فرزند شما باشد؛ طرح های مناسب سن های کودکان بسیار زیاد است ولی کودکان را با نوزادان اشتباه نگیرید! طرح های ساده و مینیمال با رنگ روشن مناسب نوزادان است و طرح هایی که عکس های بزرگ دارند مخصوص کودکان! در خرید کاغذ دیواری توجه داشته باشید جنسی که انتخاب میکنید از بهترین نوع باشد چون ممکن است با گرده یا بوی نامطبوع کاغذ دیواری فرزندتان دچار مسمومیت شوند.

در انتخاب سرویس خواب کودک اولین نکته ای که باید توجه داشته باشید رنگ سرویس خواب است! سعی کنید از رنگ های گرم و آرامش بخش بهره ببرید؛ رنگ هایی مثل لیمویی ، سبز ملایم و آبی از بهترین ها میتوانند باشند. در مقام دوم میتوان از طرح ها سخن گفت؛ طرح های گوناگونی از قبیل نرده ای ، دو منظوره و … در بازار وجود دارند. یکی از بهترین انتخاب ها تخت خواب های دو منظوره اند که از نوزادی تا نونهالی قابل استفاده برای کودک شماست و تا چند سال از خرید تخت خواب جدید راحت میشوید.

تصویر تخت نوزادی چوبی

در انتخاب رنگ ها بهتر است از طرح های فانتزی کمتر استفاده کنید زیرا کودکان از این طرح ها زود خسته میشوند و مجبور میشوید آنها را تند تند عوض کنید.

یکی دیگر از معیار های مهم سرویس خواب نوزاد استقامت آن است. این مورد ممکن است زیاد از نظر شما مهم نباشد ولی شاید اصلی ترین معیار در خرید سرویس خواب نوزادان است زیرا یک اشتباه کوچک در انتخاب شما باعث به خطر افتادن جان نوزاد شما میشود. حتما سعی کنید نرده های اطراف تختخواب نوزادتان را قبل از خرید چک کنید. حتما لبه های همه ی سرویس داخل اتاق از جمله کمد ، دراور و … را چک کنید زیرا بعد از مدتی که نوزاد شما به حرکت بیوفتد ممکن است خطر بسیار زیادی برایش داشته باشد.

تص.یر تخت نوزادی مشکی

یک عامل مهم دیگر جنس سرویس خواب است. سعی کنید از بازار های روز و بدون ضمانت سرویس خواب نخرید چون ممکن است از جنس چوب های نامرغوبی استفاده کرده باشند که باعث بروز حساسیت پوستی و تنفسی برای نوزادتان شود. این امر را بسیار جدی بگیرید زیرا سالانه موارد بسیار این چنینی اتفاق می افتد که بدون ضمانت سرویس هایی را خریداری میکنند و فروشنده پس از فروش محصول ، مسئولیت هیچگونه از اتفاقات را برعهده نمی گیرد.

تصویر مبل

از جای معتبر خریداری کنید! پیرو صحبتی که کردیم باید بدانید که خرید از جای معتبر ممکن است برای مقداری هزینه ی بیشتری داشته باشد ولی ضمانت سلامت نوزاد شما هزینه اش بسیار بالاتر از آن چیزیست که تصورش را میکنید. از فروشگاه هایی که محصولشان را ضمانت و گارانتی میکنند خریداری کنید تا خطرات احتمالی آینده را از بین ببرید.